1 Aralık 2008 Pazartesi

YAZDA KALAN ANILAR (19-20-21-22-23-24/7/2008)

Tırmalamanın adı sonradan anı oluyor bunu anlamış bulunuyorum.Resimler bizim bu seneki 5-6 günlük bal sagımımızdan kalan anılar.Bilgisayar kursunun faydaları olmuyor degil,yaklaşık üç yıldır kullandığım makinanın bana çaktırmadan tarih attıgını geçen hafta öğrendim.Fakat uzun süre tarihten haberim olmadı.Geçen kursta hoca dediki resim olsun dosya olsun bunların üstüne mausu getirin size rapor verir dedi.Yukarda birinci resimin üstüne mausu getirdim rapor geldi,resmin boyutu,resmin alındığı tarih,makinanın modeli bile var,tür ve toplam kapsadıgı alan.Tabi yıllardırda yanlış ayardaymış makina 5 gün geriden gitmiş hep.Makinayıda ayarlayalı fazla olmadı.Daha detaylı rapor için sağ tuş özelliklere bakarsınız.
Çadırda elime geçen bir arının dili bayagı ilgimi çekmişti,nerdeyse boyu kadar dili var.

Pınarhisar'daki en kapsamlı arıcılardan biri Kazım,üç ortaklar 250 civarı arı kovanları var.Sanırım bu sene 230 teneke bal aldılar.Ayçiçekten,yanılmıyorsam.
Nereye gitsem meyvelerin telef olmasına dayanamayıp,onlardan biraz kurtarmayı görev adlettim desem yermisiniz.?
Karniyollar eşleşmiş oh,işlem tamam diyor.
Hacı abi o kadar kibarki,hala bu adamı işlettiğim için kendime kızıyorum. Gerçi suçumda yok,her şey hemen yenmez ki.::))Bülen Kınalı,hacı abinin en yakın arkadaşı.Tencere yuvarlanır kapak ararya bunlar birbirlerini bulmuşlar.Bülent'lerin Arılık,kirazlık ve bostanları bu tarla.
Olmayı bekleyen bir karpuz,olmamış meyvelere sinir olurum.Ham karpuzda yenmezki.
Kavun olmayı bekleyen çeşit çeşit kelekler.



Bu keleklerin ayrı ayrı adları var ama benim ilgi alanım yemek,anlayacağınız adlarını bilmiyorum.




Keleklerin tadı süper olur.
Ama tadın tarifi olaz,yemek lazım.
Bu resimleri imamın arıları sağarken çektim,Bülent ve hacı abiye yardım etmiştim.Bu esnada imamın kayınçosu arılara dışarda habire sövüyordu,arılar anlıyormuydu bilmiyorum acayip gülüyorduk içeride.
Hacı Muhtar Mehmet amcam,bir melemen yapıp yedirmedi bana::))Alacak hanesinde duruyor.
Bal sağmaya gittigimizde tenekelerimiz gelmeyince,hocaya yardım etmiştik.İkinci gün bizim tenekeler ve Şenol geldi.Bu Şenol'un arı ve aryla ilgili şeylere bakmasına hastayım.
Ben araziyim,hacı makinayı kullanıyor,Şenol sır alıyor.
Sırı alınmış bir ballı çıta.Bu çıtayı bu hale tarakla getiremezsiniz,sır bıçagı çıtayı jilet gibi düm düz yapar.Aşagıda bir örnek daha gelecek.Çıta dışına taşan bal ve mumlara sır bıçagı şart.
Pınarhisar bal üreticileri birliginin duvarında asılı bir resimdi.Ülkemizdeki doğal olarak yşamlarını sürdüren arı ırklarımız.Bu ırklar bulundukları yerleri içe doğru etkiliyor.Bir çok degişik ekotipler oluşmasına neden oluyor.
Bunlar anaarı üretiminde bir yerde başarı sayılır ama,anaarı döllenip yavru kapatmadıktan sonra kıymeti yok.Bir hafta gitmedin yaklaşık 40 karniyol anaarı melezlerim,kimisi yağmadan kimisi açlıktan kutuları terk etti.Ayçiçekten sonra arı kuşları olmasa mısır acayip polen deposu.
Demirhindiba bitkisi ve aşagıda makro çekim çiçegi.Yenen bir ottur.
Bu bitkiye arı konduğunu bu sene gördüm,bizde buturak derler.Koyunların veya tüylü giysilerin ayrılmazı.Yünlerin içinden temizlemesi çok zor.
Polen topluyordu,fazlada yaklaştırmadı.
Yabani eşek arılarının yuvalarından biri.Bu yuvaçok ilginçtir.Pupadan çıkacak yavru taze et yemek zorundadır.Anne arı yuvanın içine zehiriyle bayılttığı baygın böcekleri bırakır.Ta yavru doğacak ve yiyecek zamana kadar baygın kalıyormuş.Minicik böcekteki akıla bakın.Zehiri fazla verse av ölcek ince ayarcıda bu arada.
Bizdeki baş maskeleri adamı kanser eder rüzgarda.Ali Bildik şamrel lastik kesip işi çözmüş,birisi gibi saymıyor maskeye::))
Bal sağımlarında en büyük sorun yemek zamanlarıdır.İş alt üst oluyor.İşi birak yemek hazırla acayip zor.Çadırınıza biri gelip size bir çay bile yapsa bu o kadar büyük bir şeyki.Genelde hazır yemekleri tercih ettik.Çalışma devam ederken,lahmacun,pide,köfte yaptırıp geliyordum.Arının biride salatanın içindeki soganda bayagı oyalandı,üç resimden en kalitelisi bu.
İmam ve oğlu,bana sagımda bir gün yardıma geldiler.
Kovan kapaklarını tutturmakta gene şamrel lastiği kullanılmış,Ali Bildik bu kovanı larva tranferi için getirmişti.
Hacının ilginç malzemelerden bir kesit::))
Yılan gömlegi,bizim oralardaki yöresel ismi yılan kavluğu.
Yılan bu delige gişmiş,gölegi çektim koptu.
Resimi aslında iyi çekememişim,çıta çok taşıktı.Aşagıdaki gibi sır bıçagıyla hızaya getiriliyor.
Sır bıçagı üst çıtayla alt çıtaya koyarak kesiyoruz.Bıçak ya sıcak suda duracak yada çok güzel bilenmeli.Ayrıca sır bıçagı her yere vurulmaz sadece sır kesilir.
Ali abi karniyol melezi istemişti.Kendisine 10 adet tranfer yaptım,tutmuşlardı memeler kapanmadan götürmesini istedim.Şu an 6 tanesi kalmış.
Bizim hacı bir türlü rahat edemedi açık palas arazide havalı yatak aldım.Geceleri havası inen yatağı şişirmesine çok güldüm.
Kapalı bir havada gökyüzü.
Trakyalı Şenol un pvj den yaptıgı anaarı yüsügü.
Tranfer yaptık tuttu.
Trakyada kendime janterden olan meme takımlarını kullandım.Dışardan larva için gelenlere hemen mumdan anaarı yüsükleri yaptık.

1 yorum:

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Eline diline saglık sayende geçmişi yat ettik güzel günler gecirmişik bunu tekrar yaşattın sag ol var ol yaza kendi tarlama misafirimsin bekliyorum