9 Ekim 2009 Cuma

ARILIK ÇEŞİTLEMELERİ

Her sene böyle bu pürenler açar ve geçer, arıcılarımızda bu senede bal olmadı der. Bu sorunu bir şekilde çözeceğiZ. Bu sanki kader gibi buralarda püren bal vermez, bahar balı sanki temmuzda alınır, tüm bu kalıplar inşallah yıkılacak.
Kovanların arkasından birde pürenleri görüntüledim, etraf hep püren. Ben zamanında burayı bilseydim arılarımı binlerce kovanın içine sokmazdım.
Kovanların yeri çok güzel, olumsuzluk ise yakınlarında yüksek gerilim hattı var ama altında degiller.
Kapagı açtığımda kabak gibi bu görüntü vardı, bir süre ne yapacagımı şaşırıp başka kovanları açınca, bunun gayet normal bir şey oldugunu anlamış bulunuyorum::))
Üstteki kovanı civarda bulunan malzemelerle kapattım. Nede olsa ilk yardımcıyız::))
Örttüğüm örtüdeki delikleride gazeteyle yamadık işte::))
Yaşamak için direnen bir arı kolonisi.
Üstteki resmin yakından kesimi. Arılar kapaktaki ne kadar hava alan yer varsa propolistle kapatmış, bazı kapakları açamadım demekki bazıları dahada çok propolist kaplı.
Kovanlarda örtü kullanılmıyor, üst kapagıda almak lazım, biz sarıp sıkıştırp duruyoruz::))
Bazılarına üst kapak konmuş bazılarında ise gazete kağıdı örtü olarak kullanılmış.

2 yorum:

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey.pürenin adını çok duyuyoruz.Bizim yörede yok.Takip ettiğim kadarı ile kıyı şeridinde her yerde var.Pürenin çiçekleri harika görünüyor.Balı hakkında bilği verirseniz memnun kalırım.Saglıcakla kalın.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Vecdi abi pürenin degişik bir kokusu var, balıda aynı kokuyor. Ayrıca püren açması bakımından iki çeşittir. Kendi arasında çok degişik tonlarda açanlarıda var. Son baharda olanları böyle rengarek olmakta, geneldede pembenin tonları, baharda açan ise tek çeşit ve bembeyaz olur, ikisininde kokusu aynı, çiçekteki kokuyla balının kokusu aynıdır. Ayçiçek balı gibi çabuk donar, donması çok polenli oldugundan sanırım, birde yerken bogazını filan yakar sert bir bal.
Bilmem anlatabildimmi, en iyisi tadına bakılması, başka türlü balın tadının tarifi ne kadar yapılabilirki.::))